Öğretmenlik kavramı yalnızca eğitim fakülteleri ile sınırlı değildir. Özellikle 2023 yılında yapılan bir değişiklik ile pedagojik formasyon eğitiminde değişimler olmuştur. Bu bağlamda artık pedagojik formasyon dersleri uzaktan eğitim esaslarına dayalı olarak ve seçmeli ders kapsamında yürütülebilecektir (URL-1). Seçmeli olarak uzaktan yürütülen pedagojik formasyon eğitiminde belirlenen dersler teorik olarak sunulmaktadır. Bu bakımdan öğretmen adaylarının uygulama yapma etkinlik hazırlama gibi önemli konularda eksikleri oluşmaktadır. Eğitim fakültelerinde 4 sene boyunca eğitim derslerine yönelik alan eğitimi bazında etkinlik hazırlama ve uygulama fırsatı bulunsa da pedagojik formasyonda bu durum oldukça azalmaktadır. Bu noktada ileride öğretmen olması hedeflenen pedagojik formasyon alan grup da STEM eğitimi için önem arz etmektedir. Akgündüz ve Ertepınar (2015) raporlarında belirtiği gibi:

“Üniversitelerin eğitim fakülteleri STEM eğitimi ile ilgili çalışmalar yapmalı ve projeler geliştirmelidir. Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının hizmet içi eğitim kapsamında ve eğitim fakültelerinde alacakları eğitimlerle STEM eğitimi becerileri artırılmalıdır. STEM programlarını uygulayacak olan öğretmenlerin bilgi ve becerilerle donatılması için üniversitelerin eğitim fakültelerinin, mühendislik ve fen edebiyat fakültesi gibi fakültelerle işbirliği yapıp, öğretmen eğitiminin hem çeşitlendirilmesi hem de zenginleştirilmesi sağlanmalıdır. Hatta öğretmen adaylarının sadece eğitim fakültelerinde değil fen edebiyat fakülteleri, mühendislik fakülteleri ve teknoloji fakültelerinden de eğitim almasının önünü açılmalıdır. Eğitim programları STEM’e uygun hale getirilmeli ve disiplinler arası bir eğitim programı oluşturulmalıdır.”

Bu bakımdan, STEM alanında öğretmen eğitimi önemli görülmektedir. İlgili literatürde de öğretmenlerin bu alanda yeterli bilgiye sahip olmadığı görülmüştür (Cotabish, Dailey, Robinson & Hunghes, 2013; Hzu, Pursel & Cardella, 2011; Eğli, 2012; Eroğlu & Bektaş, 2016). Ülkemizde genel olarak öğretmenlerin STEM’e yönelik tutumları olumlu olmasına rağmen, STEM kavramına göre öğretmen yetiştirme konusundaki alt yapı eksikliği bu sorunu oluşturan temel unsurdur (Herdem Ünal, 2018). Çepni (2018)’ye göre de, STEM eğitiminde öğretmen kalitesi konusu yalnızca ülkemizin değil, bütün gelişmiş ülkelerin sorunudur. Benzer şekilde Wang (2012) de STEM temelli bir öğretim programının uygulanabilirlik kazanabilmesi ancak nitelikli öğretmenler ile olabileceğini vurgulamaktadır.
Bu çalışmada da pedagojik formasyon eğitimi almış ya da almakta olan öğretmen adayları için STEM eğitimi hazırlamak ve sunmak amaçlanmıştır.