STEM eğitimi ve disiplinlerin bütünleşmesi fikri gündelik hayattaki problemlerin ayrı disiplinlere bölünemeyeceğinin fark edilmesinden ortaya çıkmıştır (Gencer, Doğan & Can, 2019; Wang, Moore, Roehring &Park, 2011). Hatta bu durum Dewey’in 1931’deki disiplinlerin ayrı ayrı olması gerektiği ve gerçek yaşamdaki durumların eğitimde hayata geçirilmesi gerektiğini savunduğu “The Way of Educational Confusion” kitabından beri var olan bir fikirdir. STEM eğitimi fen, teknololoji, mühendislik ve matematik alanlarının en az ikisinin arasında bağlantı kurulmasını ve bu bağlantıları uygulamayı sağlamaktadır (Çorlu, Capraro, ve Capraro, 2014; Thomas, 2014). İlgili literatürde, STEM disiplinlerinin bütünleştirilmesi yerine, disiplinlerin birbirinden bağımsız şekilde fen etkinlikleri ile öğretildiği görülmektedir (Bybee, 2013; Johnston, Akarsu, Moore ve Guzey, 2019). Bu durum STEM eğitimi yaklaşımındaki mühendislik ile disiplinler arası bağlantının kurulmasına dair yapılacakların anlaşılmamasından kaynaklanmaktadır (Akarsu, Akçay & Elmas, 2020). Ya da son zamanlarda oldukça dikkat çeken robotik ve kodlama uygulamalarını kullanmak STEM eğitimi ile eşleştirilmektedir (Tuluri, 2017). Oysa ki amaç bir media aracını kullanmayı öğretmek değil, ilgili dersin kazanımlarına öğrencileri ulaştırmaktır (Benitti ve Spolaor, 2017). Bu sebeple STEM yaklaşımını gerçek yaşam problemlerinin çözümü için disiplinleri bütünleştiren, farklı deneyimler ile süreç ve beceri odaklı olan bir eğitim yaklaşımı olarak ifade edilebilir.
Düzenlenecek olan eğitimde STEM eğitimin kavramsal çerçevesi uluslararası literatür ve Türkiye için çıkarımlar, öğretim programlarında STEM eğitimi, öğretim modelleri ve STEM, kavram öğretimi ve STEM, engelsiz STEM eğitimi, üstün yeteneklilerde STEM eğitimi, okul dışı ortamlarda STEM eğitimi, robotik kodlama ve STEM eğitimi, E-STEM (girişimcilik ve STEM), STEM eğitiminde ölçme ve değerlendirme gibi konularda teorik bilgilerin sunulmasının yanında her bir konu için grup çalışmaları (atölyeler) yapılarak uygulamalı etkinlikler hazırlanacaktır. Bu sayede edinilen bilgilerin pekiştirilmesi hedeflenmektedir.